Fietspaden Putsesteenweg pas voor volgende legislatuur

Het staat al decennia in het beleidsprogramma van de CD&V, maar het zal ook niet voor deze bestuursperiode zijn: de fietspaden aan de Putsesteenweg. Afgelopen gemeenteraad werd er een samenwerkingsovereenkomst getekend tussen het Vlaams Gewest, Aquafin, Water-Link en de gemeente als nieuwste stap in de lange saga.

Het bestuur hoopt dat na de zomer de gesprekken met de eigenaars omtrent grondinnames opgestart kunnen worden. Geld daarvoor is er dit jaar nog niet. Ten vroegste in '24 voorziet de Vlaamse overheid dat. De aanleg zal dus ten vroegste voor de volgende legislatuur zijn. In Kapellen zijn ze sneller. Daarom zal de aanleg van het Kapelse stuk eerder gebeuren.

Doordat de fietspaden achter de gracht komen, i.p.v. over de gracht, zoals oorspronkelijk bedoeld, zal de Putsesteenweg na de realisatie plots veel breder ogen. Dit kan nefast zijn voor de snelheid van de auto's. Daarom werd er ook onderhandeld om een trajectcontrole te voorzien op een deel van het parcours.