20’ers en 30’ers denken na over Kalmthout in 2030

Staat er in 2030 een gigantische woontoren in Kalmthout die kan concurreren met de skyline van Antwerpen? Fietsen we in 2030 onder de overweg in plaats van erover? Schaffen we de gemeentebelastingen af en rekenen we elke bezoeker van de Kalmthoutse Heide een euro aan? Prikkelen deze wilde ideeën jouw geest? Dan is Kalmthout 2030 iets voor jou.

Wij zoeken jonge Kalmthoutenaren, twintigers en dertigers, die met een open blik willen nadenken over hun gemeente in 2030. Het is de bedoeling om een aantal keer samen te komen en te brainstormen over verschillende thema’s op de lange termijn. Het uitgangspunt is de kijk van de deelnemers op Kalmthout: wat zijn de troeven, de knelpunten, welke thema’s zijn belangrijk …? Van daaruit doet de groep voorstellen om van Kalmthout de beste plek te maken tegen 2030. Op basis daarvan wordt er een manifest opgemaakt met concrete voorstellen over Kalmthout, dat later aan de politiek, de pers en het publiek overhandigd wordt.

Wil je helpen om van Kalmthout de beste plek te maken om te leven, te beleven, te werken en te wonen? Heb je zin om hierover te brainstormen, los van politieke overtuiging, los van andere engagementen? Iedereen is welkom en elke stem wordt gewaardeerd en geapprecieerd. Stuur dan zeker een mailtje naar Johan Cassimon via [email protected].